Düzce Belediyesi 50 yıllık içme suyu hedefiyle arıtma tesisi ve şebeke yenileme çalışmalarını sürdürüyor
Düzce Belediyesi, artan içme suyu ihtiyacını karşılamak ve uzun yıllar güvenli su teminini sağlamak amacıyla yürüttüğü altyapı yatırımlarına devam ediyor. Günlük 130 bin metreküp kapasiteli yeni içme suyu arıtma tesisi inşaatı sürerken, İller Bankası destekleriyle kent genelinde içme suyu şebekesi yenileniyor. Çalışmaların detaylarını ve projelerin kente sağlayacağı katkıları haberimizde bulabilirsiniz.
Düzce Belediyesi, kentin güvenli ve kesintisiz içme suyuna kavuşması amacıyla yürüttüğü altyapı yatırımlarını sürdürüyor. Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü tarafından hayata geçirilen içme suyu projeleri kapsamında, artan su ihtiyacının karşılanması, mevcut şebekeden kaynaklanan sorunların giderilmesi ve uzun vadede güvenli su temininin sağlanması hedefleniyor.
50 Yıllık İhtiyaca Yönelik Yatırım
Düzce'nin yaklaşık 50 yıllık içme suyu ihtiyacını karşılaması amacıyla Devlet Su İşleri tarafından Beyköy'de yürütülen proje kapsamında, günlük 130 bin metreküp kapasiteli, son teknolojiyle donatılmış yeni içme suyu arıtma tesisinin inşası devam ediyor.
Şebeke Yenileme Çalışmaları Sürüyor
Arıtma tesisi yatırımının yanı sıra, İller Bankası kaynaklarıyla yürütülen içme suyu şebekesi yenileme çalışmaları da kentin farklı bölgelerinde eş zamanlı olarak devam ediyor. Ekipler, Çavuşlar, Çamköy ve Soğukpınar Mahalleleri'ndeyeni içme suyu hatlarının döşenmesi için çalışmalarını sürdürüyor.
Yetkililer, hazırlanan çalışma programı doğrultusunda şu ana kadar 18 kilometrelik içme suyu hattının imalatının tamamlandığını, yenileme çalışmalarının ise şehrin farklı noktalarında planlanan takvim çerçevesinde devam ettiğini belirtti.
Su Kayıpları Azalacak
Yürütülen çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte yeni şebeke sistemi sayesinde su kayıp ve kaçaklarının azaltılması, bakım ve onarım maliyetlerinin düşürülmesi ile vatandaşlara daha sağlıklı, güvenilir ve kesintisiz içme suyu ulaştırılması amaçlanıyor.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI