İZSU Çalışanları Erdal Kazık ve Mustafa İnkaya: “Çocuklarımızın geleceği için gece gündüz görevdeyiz”
İzmir’de kentin altyapısının kesintisiz işlemesi için yıllardır görev yapan İZSU çalışanları Erdal Kazık ve Mustafa İnkaya, Babalar Günü öncesinde meslek hayatlarında yaşadıkları fedakârlıkları anlattı. Acil arızalardan afet bölgelerindeki çalışmalara kadar birçok zorlu görevde yer alan iki baba, çocuklarına bırakmak istedikleri en değerli mirasın dürüstlük, çalışkanlık ve sorumluluk duygusu olduğunu ifade etti.
İzmir’de milyonlarca kişinin günlük yaşamını sürdürebilmesi için altyapı hizmetlerinin kesintisiz devam etmesini sağlayan İZSU çalışanları, Babalar Günü öncesinde görevlerinin görünmeyen yönlerini paylaştı. Gece gündüz süren mesailer, acil müdahaleler ve afet dönemlerinde yürütülen çalışmalar nedeniyle ailelerinden uzak kalan çalışanlar, yaptıkları işin çocuklarının geleceğine katkı sunduğunu vurguladı.
“Yaptığımız Her İş Onların Geleceğine Katkı Sunuyor”
İZSU Araç Bakım Şubesi’nde görev yapan Erdal Kazık, 19 yıldır kurum bünyesinde çalıştığını belirterek, kamu hizmetinde saat kavramının çoğu zaman ortadan kalktığını söyledi. İkiz kızları ve bir oğlu bulunan Kazık, “Mesaimiz çoğu zaman saatle sınırlı kalmıyor. Arızaya ve acil durumlara göre gece gündüz görev başında oluyoruz. Bazen çocuklarımızla geçirmek istediğimiz zamanı işimize ayırmak zorunda kalıyoruz. Ancak yaptığımız her işin onların geleceğine katkı sunduğunu biliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Araç tamirciliğinin dikkat ve sorumluluk gerektiren bir meslek olduğunu kaydeden Erdal Kazık, yıllar içinde yalnızca kendi çocuklarına değil, genç çalışma arkadaşlarına da tecrübelerini aktarmaya çalıştığını dile getirdi.
Deprem Bölgesinde Geçen Günler
İZSU Araç Sevk Amiri Mustafa İnkaya ise 22 yıllık çalışma hayatı boyunca farklı görevlerde bulunduğunu belirterek, özellikle afet dönemlerinde sorumluluklarının arttığını ifade etti. Hatay depreminde günlerce görev yaptığını aktaran İnkaya, “11 gün deprem bölgesinde kaldım. Sonrasında da birçok kez gidip geldim. Çocuklarımızla yiyeceğimiz bir akşam yemeği bile çok kıymetli. Ama görev bizi bazen kilometrelerce uzağa götürüyor. Bizim işimizde mesainin ne zaman başlayıp ne zaman biteceği belli olmuyor. Kamu hizmeti anlayışıyla görevimizi yerine getirmek zorundayız.” dedi.
Mustafa İnkaya, afet bölgesinden döndükten sonra çocuklarıyla arasındaki bağın daha da güçlendiğini belirterek, “Çocuklarımız yaptığımız görevlerden dolayı bizimle gurur duyuyor. Bu da bütün yorgunluğumuzu unutturuyor.” sözleriyle duygularını paylaştı.
“Meslek Zorlamayla Olmaz”
Çocuklarının zaman zaman iş yerlerine gelerek görevlerini yakından takip ettiğini anlatan Erdal Kazık, gençlerin mutlaka bir meslek sahibi olması gerektiğini söyledi. Kazık, “Meslek zorlamayla olmaz. İnsan yaptığı işi severek yapmalı ama mutlaka bir meslek sahibi olmalı.” ifadelerini kullandı.
Mustafa İnkaya da toplumun her meslek grubuna ihtiyaç duyduğunu vurgulayarak, “Herkes doktor ya da mühendis olamaz. Bu işleri de yapacak insanlara ihtiyaç var. Önemli olan işini severek yapmak ve topluma faydalı olmak.” dedi.
En Büyük Miras Dürüstlük ve Sorumluluk
Babalar Günü dolayısıyla çocuklarına vermek istedikleri mesajları da paylaşan iki çalışan, evlatlarına bırakacakları en değerli mirasın karakter ve değerler olduğunu ifade etti. Erdal Kazık, “Çocuklarımın beni örnek almasını isterim. Çalışmanın ve emek vermenin değerini bilmelerini istiyorum.” derken, Mustafa İnkaya ise “Çocuklarıma her zaman doğruluğu, dürüstlüğü ve insanlara faydalı birey olmayı öğütlüyorum. Vatana ve millete faydalı insanlar olmalarını istiyorum.” açıklamasında bulundu.
Yıllardır İzmir’in yaşamını kesintisiz sürdürebilmesi için görev yapan iki baba, Babalar Günü’nün kendileri için çocuklarına daha iyi bir gelecek bırakma çabasını ve evlatlarının duyduğu gururu temsil ettiğini belirtti.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI