Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu: “YKS Günü 31 Bin 803 Öğrencimizi Ücretsiz Ulaşımla Sınavlarına Ulaştırdık”
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Yükseköğretim Kurumları Sınavı süresince öğrencilerin sınav merkezlerine sorunsuz ulaşabilmesi için il genelinde ücretsiz toplu taşıma hizmeti sundu. Manisa’da ilk kez uygulanan hizmet kapsamında 31 bin 803 öğrenci sınav yerlerine ücretsiz taşınırken, trafik zabıta ekipleri de sınava geç kalma riski yaşayan öğrencileri sınav merkezlerine ulaştırdı.
Manisa Büyükşehir Belediyesi, 20-21 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında öğrencilerin sınav merkezlerine güvenli ve zamanında ulaşabilmesi amacıyla kapsamlı ulaşım tedbirleri aldı. Belediye tarafından ilk kez uygulanan ücretsiz toplu taşıma hizmetinden il genelinde 31 bin 803 öğrenci yararlandı.
Sınav öncesinde toplu taşıma araçlarının tam kapasiteyle hizmet vermesi sağlanırken, ana arterlerdeki duraklarda trafik zabıta ekipleri görevlendirildi. Trafik yoğunluğunun yaşandığı bölgelerde saha ekipleri anlık müdahalelerde bulunarak ulaşımın aksamadan sürdürülmesine katkı sundu.
SINAVA GEÇ KALAN ÖĞRENCİLERE ZABITA DESTEĞİ
Manisa Büyükşehir Belediyesi ekipleri, sınav saatine yetişmekte güçlük çeken öğrenciler için de özel çalışma yürüttü. Trafik zabıta araçlarıyla alınan öğrenciler sınav merkezlerine ulaştırılarak sınava zamanında girmeleri sağlandı.
Belediye tarafından yürütülen koordineli çalışmalar sayesinde YKS süresince ulaşımda herhangi bir aksaklık yaşanmadığı bildirildi.
“GENÇLERİMİZİN HEYECANINA ORTAK OLMAK İSTEDİK”
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, uygulamaya ilişkin yaptığı açıklamada, “Geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin hayatındaki bu önemli dönüm noktasında, onların heyecanına ortak olmak ve omuzlarındaki yükü hafifletmek istedik.” dedi.
Başkan Besim Dutlulu, “Manisa’da ilk defa hayata geçirdiğimiz YKS günü ücretsiz toplu taşıma hizmetimizle il genelinde tam 31 bin 803 öğrencimizin sınav yerlerine hiçbir aksaklık yaşamadan ulaşmasını sağladık. Ekiplerimiz sınav öncesinde tüm ana arterleri titizlikle denetledi, duraklarda önlemlerini aldı.” ifadelerini kullandı.
Dutlulu, “Hatta sınav salonuna geç kalma durumunda olan evlatlarımızı zabıta araçlarımızla sınav yerlerine ulaştırdık. Çok şükür, Manisa’mızda ulaşım yönünden hiçbir sıkıntı yaşanmadı. Sınava giren tüm öğrencilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, sonuçların gönüllerince olmasını diliyorum. Biz her zaman gençlerimizin yanındayız.” diye konuştu.
GÜVENLİ VE HUZURLU BİR SINAV DÖNEMİ
Manisa Büyükşehir Belediyesinin aldığı tedbirler ve saha koordinasyonu sayesinde öğrenciler ve aileleri sınav sürecinde ulaşım konusunda sorun yaşamadı. Vatandaşlar, ücretsiz ulaşım uygulaması ve sınav günü verilen destek nedeniyle Manisa Büyükşehir Belediyesi ekiplerine teşekkür etti.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI