EGE ÜNİVERSİTESİ İİBF MEZUNLARI KEPLERİNİ FIRLATARAK YENİ HAYATLARINA İLK ADIMI ATTI

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin 2025-2026 akademik yılı mezuniyet töreni İzmir’de gerçekleştirildi. Akademisyenler, öğrenciler ve ailelerin katıldığı törende mezunlar diplomalarını alırken, fakülte yönetimi etik değerler, bilim ve toplumsal sorumluluk vurgusu yaptı.

Haziran 24, 2026 - 19:30
EGE ÜNİVERSİTESİ İİBF MEZUNLARI KEPLERİNİ FIRLATARAK YENİ HAYATLARINA İLK ADIMI ATTI

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı mezuniyet törenini Prof. Dr. Yusuf Vardar MÖTBE Kültür Merkezi’nde gerçekleştirdi. Geleceğin siyaset bilimcileri, ekonomistleri ve yöneticilerini iş hayatına uğurlayan törene İİBF Dekanı Prof. Dr. Dilek Demirhan, bölüm başkanları, akademik ve idari personel, öğrenciler ile aileleri katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende mezun öğrenciler, eğitim hayatlarının önemli dönüm noktalarından birini geride bırakmanın heyecanını yaşadı.

“BAŞARIYI KALICI KILAN YALNIZCA BİLGİ DEĞİLDİR”

Törenin açılış konuşmasını yapan İİBF Dekanı Prof. Dr. Dilek Demirhan, öğrencilerin bugünlere gelmesinde ailelerin büyük emeği bulunduğunu belirterek, “Öğrencilerimiz büyük emeklerle bugünlere geldiler; ancak sizlerin maddi ve manevi desteği olmadan bu sürecin ne kadar zor olacağının hepimiz bilincindeyiz.” dedi.

Mezunlara meslek yaşamlarına ilişkin tavsiyelerde bulunan Prof. Dr. Dilek Demirhan, “Sevgili gençler, gelecek sizlere dünyanın farklı coğrafyalarında ve kurumlarında görev alma fırsatları sunacaktır. Ancak şunu asla unutmayın, meslek hayatında başarıyı kalıcı kılan yalnızca bilgi değildir. Dürüstlük, adalet, sorumluluk, saygı ve etik değerlere bağlılık da en az bilgi kadar kritiktir.” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Demirhan, “Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün ‘Hayatta en hakiki mürşit ilimdir’ sözü, meslek yaşamınız boyunca temel rehberiniz olsun. Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığında; bilime, akla, üretime ve çağdaş değerlere bağlı kalarak ülkemizin ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağlayacağınıza yürekten inanıyorum.” diye konuştu.

Mezunlara yeni hayatlarında başarılar dileyen Demirhan, “Bugün bir son değil, yeni bir başlangıçtır. Hayallerinizin peşinden her zaman cesaretle gidin ve ülkemiz için değer üretmekten asla vazgeçmeyin. Kendinize güvenin, merakınızı koruyun, öğrenmeye devam edin.” dedi.

“ÜNİVERSİTEMİZİ EN İYİ ŞEKİLDE TEMSİL EDECEĞİZ”

Fakülte birincisi ve İşletme Bölümü birincisi Sıla Bayram da törende yaptığı konuşmada, elde ettiği başarının birçok kişinin desteğiyle gerçekleştiğini belirtti.

Sıla Bayram, “Bugün burada İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte birincisi ve İşletme Bölümü birincisi olarak konuşuyor olmak benim için büyük bir gurur ve mutluluk. Ancak biliyorum ki bu başarı yalnızca bana ait değil; bu başarıda bana destek olan birçok insanın emeği ve katkısı var.” ifadelerini kullandı.

Üniversite yıllarında kazanılan bilgi ve deneyimlerin topluma katkı sunması gerektiğini vurgulayan Bayram, “Bizler bu ülkenin geleceğinde söz sahibi olacak gençleriz. Ege Üniversitesinin birer mezunu olarak üniversitemizi en iyi şekilde temsil etmek, öğrendiğimiz bilgileri en doğru şekilde kullanmak, çalışkan, dürüst ve vicdanlı bireyler olmak hepimizin sorumluluğudur.” dedi.

Tören, mezun öğrencilerin keplerini hep birlikte havaya fırlatmasıyla sona erdi. Mezunlar, programın ardından aileleri ve akademisyenlerle hatıra fotoğrafı çektirerek mezuniyet coşkusunu paylaştı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI