Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal: “Atıl durumdaki araçlarımızı yeniden hizmete kazandırarak filomuzu güçlendiriyoruz”

Karşıyaka Belediyesi, kamu kaynaklarında tasarruf ve verimlilik hedefiyle uzun süredir kullanılmayan araçları bakım ve onarımdan geçirerek yeniden hizmete alıyor. Bu yıl kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü’nün çalışmalarıyla 4 araç belediye filosuna kazandırılırken, 5 aracın daha kısa süre içinde kent hizmetlerinde kullanılmaya başlanması planlanıyor.

Haziran 25, 2026 - 12:26
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal: “Atıl durumdaki araçlarımızı yeniden hizmete kazandırarak filomuzu güçlendiriyoruz”

Karşıyaka Belediyesi bünyesinde 2026 yılı başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, belediyenin araç filosunu güçlendirmek ve kamu kaynaklarını daha verimli kullanmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Mart ayında aktif olarak faaliyetlerine başlayan müdürlük, çeşitli nedenlerle kullanım dışı kalan araçları bakım ve onarımdan geçirerek yeniden hizmete kazandırıyor.

Atıl Araçlar Yeniden Filoya Katılıyor

Örnekköy Şantiye Tesisleri’nde bulunan atölyede yürütülen çalışmalar kapsamında kısa süre içerisinde 1 hafif ticari araç, 1 binek araç, 1 minibüs ve 1 kamyon olmak üzere toplam 4 araç bakım ve onarımdan geçirildi. Teknik işlemleri tamamlanan araçlar yeniden belediye envanterine dahil edilerek hizmet kapasitesinin artırılmasına katkı sağladı.

Belediye ekipleri tarafından sürdürülen çalışmalar kapsamında ayrıca 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesinin bakım ve onarım işlemleri devam ediyor. Çalışmaların tamamlanmasının ardından söz konusu araçların da belediye hizmetlerinde kullanılmaya başlanacağı belirtildi.

Usta Ellerden Örnek Dönüşüm

Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü ekipleri, ekonomik ömrünü tamamladığı değerlendirilen araçların teknik incelemelerini sürdürürken, belediyeye ait resmi araçların bakım ve onarım işlemlerini de kendi personeli ve imkanlarıyla gerçekleştiriyor. Belediye çalışanlarının bilgi, deneyim ve emeğiyle yeniden kullanıma hazır hale getirilen araçlar, kent genelindeki hizmetlerin daha hızlı ve etkin şekilde yürütülmesine katkı sunuyor.

“Öz Kaynaklarımızla Güçleniyoruz”

Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, yürütülen çalışmalarla ilgili yaptığı açıklamada, “Kentimize en nitelikli hizmetleri sunmak için büyük bir gayretle çalışırken, belediyemizin mevcut imkanlarını en doğru şekilde değerlendirmeye büyük özen gösteriyoruz. Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir” dedi.

Yıldız Ünsal, “Bu doğrultuda, uzun süredir atıl durumda bulunan araçlarımızı kendi ekiplerimizin emeği ve uzmanlığıyla yeniden hizmete kazandırıyoruz. Böylece hem önemli bir tasarruf sağlıyor hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz. Geçen aylarda kurduğumuz Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğümüzün kısa sürede ortaya koyduğu bu başarılı çalışma, öz kaynaklarımızla neler başarabileceğimizin somut bir göstergesidir. Emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI